Spiltan Invest rekryterar - vi söker en Kommunikations- och PR-ansvarig

Nyheter

Vill du bli en del av Spiltans team? Vi söker nu en Kommunikations- och PR-ansvarig för Spiltan Invest. I rollen ingår övergripande ansvar för kommunikation som rör Spiltan Invests verksamhet. Arbetet är såväl strategiskt som operativt och har omväxlande arbetsuppgifter.

Spiltan Invest är ett investmentbolag som investerar i spännande noterade och onoterade svenska tillväxtföretag. På 35 år har vi gått från ett startkapital på 200 000 kr till en portfölj värd cirka 7 miljarder kr inom tech, finans, fastigheter och industri. Framgångarna bygger på att vi vågar gå vår egen väg, följa vår övertygelse och stå emot gängse konventioner. Det är något vi har gemensamt med alla de entreprenörer som vågar välja sin egen väg i livet. Det är också något som ställer höga krav på vår kommunikation.

De senaste åren har ett arbete påbörjats för att skapa en tydligare och mer konsekvent framtoning av varumärket Spiltan Invest. Grunden är lagd och nu söker vi efter en person som kan vidareutveckla det arbetet och ta vår kommunikation till nästa nivå.

Arbetet kommer bland annat att innebära:

  • Producera och publicera innehåll i våra kanaler, riktad till aktieägare, befintliga och potentiella.
  • Producera pressmeddelanden, årsredovisning och rapporter.
  • Ansvara, planera och genomföra events, med allt från cirka 20 – 1 000 deltagare. I arbetet ingår även planering av program och innehåll samt framtagande av exempelvis material och presentationer till sådana events.
  • Varumärkesbyggande – samordna, producera innehåll, hålla ihop och utveckla verksamhetens totala framtoning och budskap.
  • Arbeta med PR, gärna proaktivt, för att öka kännedomen om Spiltan som investerare.
  • Stödja Spiltans investeringsteam och portföljbolag med kommunikation vid behov.
  • Utveckla och underhålla Spiltans hemsida.
  • Bistå företagsledningen med att skapa presentationer.
  • Samarbeta med ytterligare en kommunikatör, vars arbetsuppgifter är mer inriktade på utbildning och inspiration kring sparande.

Som person skall du vara/ha kunskaper i:

  • Förmåga att uttrycka sig väl i skrift – en absolut förutsättning.
  • God engelska.
  • Ha känsla för design och formgivning.
  • Vara noggrann då finansiell information behöver vara korrekt.
  • Förmåga att sätta sig in i olika verksamheter och förstå vad som är viktigt (kommunikationsmässigt) för att skapa värde i olika bolag.
  • Vara driftig och proaktiv, kunna ta initiativ och genomföra projekt och idéer – finns stort utrymme för detta och mycket att utveckla!
  • Kunna tänka strategiskt, men vara beredd på att vara till största delen hands-on och operativ.
  • God användare av MS Office-sviten, främst Word och PowerPoint.
  • Kunna arbeta i CMS för att kunna uppdatera vår hemsida (vi använder främst Storyblok, som är en headless CMS).
  • Erfarenhet från digital content-driven marknadsföring för mer komplexa produkter (exempelvis inom B2B) är också ett plus, då det är applicerbart på Spiltans kommunikation.

Vi samarbetar med Alumni i den här rekryteringsprocessen. Vil du veta mer och ansöka till tjänsten? Här hittar du mer information.